RECLAMELE LA ALCOOL - Deschide ochii !
Mesajele companiilor producătoare de alcool, deşi în ultima vreme s-au mai responsabilizat, rămân în esenţă aceleaşi. Dacă producătorii de ţigări au fost nevoiţi să arate şi partea întunecată a tutunului, cei de alcool îşi permit încă prea multe.
În reclame, alcoolul înseamnă prietenie, pasiune pentru sport, frumuseţe, romantism, distracţie. Băutorii de bere sunt şmecheri, amuzanţi, băieţi de gaşcă, băutorii de vin sunt culţi, rafinaţi, iubitori ai tradiţiei, băutorii de tărie sunt straşnici, aprigi, căţărători pe munţi, scufundători la mare adâncime, gagicări vestiţi.
Bineînţeles sunt omise părţile cu: băutorii sunt şi aşa, dar sunt şi criminali, violenţi, proşti, suicidari, impotenţi, buhăiţi, puturoşi, jegoşi, deliranţi, plictisitori, singuri, depresivi, disperaţi, bolnavi, palizi, anorexici, mincinoşi şi manipulatori, încurcă-lume, obsesionali, şoferi periculoşi, ejaculatori precoce, anejaculatori, enervanţi şi vomită pe tine în pat.
Sigur că producătorii de alcool ştiu asta. Dar sunt conştienţi ca tu, la 15-16 ani eşti naiv şi vrei să fi cool. Cum băutorii din reclama sunt cool, tu ajungi să crezi că te poţi emancipa, poţi deveni unul din rândul “super tipilor” consumând alcool şi fumând. Aşa lor (producătorilor) le pica foarte bine: au reuşit să mai atragă câteva mii de proşti, de adolescenţi inconştienţi printr-o reclamă în care mesajul care vrea să se transmită este “bea, că-i bine, o să fi şi tu bărbat, unul altul pe lista celor care ne baga noua bani în buzunar “. Dacă îi câştigi pe copii de partea ta, spunea Hitler, restul e floare la ureche.
Pentru că mai nou li se cere să arate o faţă responsabilă, producătorii de alcool au găsit o şmecherie perfectă: alcoolul e ok, atât timp cât nu încape pe mâna unui deviant, a unuia care nu se descurcă cu băutura.
Banii mari din băutură îi aduc tocmai iresponsabilii, cei care beau mult. Şi alcoolul cere mai mult alcool. Când o companie îţi spune „bea cu măsură” nu-şi face griji că o să o iei în serios. Prima bere o cheamă pe a doua, iar băutorii controlaţi sunt de fapt neinteresanţi pentru producători. Când ţi se spune „bea cu măsură” ţi se vinde, la pachet, şi vinovăţia: nu e vina noastră că vindem o substanţă foarte adictivă, e numai vina ta că eşti un fraier care nu se poate controla.
Aţi văzut vreo reclamă în care să se spună alcoolul este un drog ce te face să fi sclavul unui pahar?
Bineînţeles ca nu : E orice altceva, dar nu un drog, nu o substanţă străină organismului, adictivă, toxică, cancerigenă. Aţi auzit vreodată cuvântul „etanol” într-o reclamă la bere? E vreo reclamă care să spună că heroină şi alcoolul sunt din aceeaşi familie fericită? Dar crede cineva asta, după milenii de glorificare a băuturicii?
Acum tu decizi. Eşti atât de slab încât să te laşi manipulat, jucat pe degete? Deschide ochii !!!
Este intru totul adevarat ceea ce scrie mai sus. Alcoolul distruge totul in jurul tau (familie, relatia cu prietenii, pierderea locului e munca, stima de sine scade datorita faptului ca devii dependent de acest drog si nu-l mai poti controla, etc.) , nu mai poti face mai nimic sa opresti acest flagel. Iti trebuie multa putere "interioara cat si exterioara" ca sa-l poti birui si multi ani din viata. Puneti-va intrebarea : "Oare merita??????????"
RăspundețiȘtergere